fbpx
+372 5650 3225Esmasp-Reede. 10:00-17:00

Kuidas saada kuni 30% soodsamat raamatupidamise teenust?

Kuidas saada kuni 30% soodsamat raamatupidamise teenust?

Raamatupidamise teenuse kulu on enamike ettevõtjate jaoks vältimatu. Võimalus on ka ise põhitõed selgeks õppida ja numbritega pusimine ette ei võtta. Vaja on veidi kannatust ja rohkelt aega ning tõenäoliselt kulub ära keegi spetsialist, kes kitsaskohtadest üle aitab.

Kui aga oled läinud mugavamat teed ning tahad, et kõik oleks korrektne ja ostad raamatupidamise teenust sisse, siis tasub teada ühte nippi – kuidas saada teenuse hind enamike büroode hinnakirja järgi endale soodsamaks? Ja seda täiesti ausal viisil, mitte JOKK skeemiga 🙂 Sääst oleneb muidugi ettevõtte tegevuse iseärasustest, kuid tavalisel väikeettevõttel on saavutatav sääst kuni 30%.

Milles on siis point? Raamatupidamise teenusepakkujad hinnastavad oma töid tavaliselt kannete arvu järgi. Mida rohkem kandeid raamatupidamise programmis, seda suurem tuleb arve ettevõtjale. Kannete hulka lähevad näiteks ostuarved, müügiarved, pangas laekumised ja tasumised, palgaarvestamine, palga tasumine, kassa tehingud, kuluaruanded, põhivara amortiseerimine jne. Kandeid tuleks vähendada, kuid ostu- ja müügiarveid ju ei saa ära jätta!

Kuidas raamatupidamise kandepõhist kuutasu optimeerida?

Tasub kriitilise pilguga üle vaadata panga teenustasude maksmise sagedus, sest iga tehtud ülekande eest tasud kõigepealt pangale 0,16€ või 0,38€ ja seejärel ka raamatupidajale ühe kande hinna. Sõltuvalt hinnakirjast võib panga ülekande tegemine ettevõttele lõpuks maksma minna hoopis 1,16€ või rohkemgi. Võti raamatupidamise kuutasu soodsamaks saamisel ongi esmapilgul ebaoluliste panga teenustasude hulga vähendamine kasutades kas panga kuutasu paketti või pangakontot, kus teenustasu puudub.

Boonusnipid

Säästmishuvilistele soovitaks veel raamatupidajaga kokku leppida, et

  • amortisatsiooni arvestatakse kord aastas (mitte igakuiselt) ja
  • kulude periodiseerimist aastasiseselt mitte teha.
  • Samuti võimaldavad veebipõhised raamatupidamise programmid ettevõtjal endal müügiarveid koostada. Nii jääb jälle vähem kandeid raamatupidajale teha.
  • Kui ostuarveid on igakuiselt rohkem kui kümmekond, siis võimaldab ka e-arvete ja digiteeritud dokumentide kasutamine (nt Envoice abil) kokkuhoidu, sest raamatupidaja ei kuluta aega andmete sisestamisele.

 

Kas teadsid neid kannete põhjal hinnastamise üksikasju või pole sa kunagi hinnakirja ja kuutasu kujunemisse süvenenud? Meil on igatahes selge ja läbipaistev hinnastamine – tead juba kuu dokumente kokku pannes, milline tuleb järgmine raamatupidamise teenuse arve. Huvi korral vaata lähemalt siit!

 

PS! Kas maksuvabadest tervise edendamise kuludest oled kuulnud ja kasutad enda ja töötajate heaks ära?

 

Martin / Nordfinance

Lisa kommentaar