fbpx
+372 5650 3225E-R 10:00-17:00

Kuidas väikeettevõtjana saada kuni 30% soodsamat raamatupidamise teenust?

Kuidas väikeettevõtjana saada kuni 30% soodsamat raamatupidamise teenust?

Raamatupidamise teenuse kulu on enamike ettevõtjate jaoks vältimatu. Võimalus on ka ise põhitõed selgeks õppida ja numbritega pusimine ette ei võtta. Vaja on veidi kannatust ja rohkelt aega ning tõenäoliselt kulub ära keegi spetsialist, kes kitsaskohtadest üle aitab.

Kui aga oled läinud mugavamat teed ning tahad, et kõik oleks korrektne ja ostad raamatupidamise teenust sisse, siis tasub teada ühte nippi – kuidas saada teenuse hind enamike büroode hinnakirja järgi endale soodsamaks? Ja seda täiesti ausal viisil, mitte JOKK skeemiga 🙂 Sääst oleneb muidugi ettevõtte tegevuse iseärasustest, kuid tavalisel väikeettevõttel on saavutatav sääst kuni 30%.

Milles on siis point? Raamatupidamise teenusepakkujad hinnastavad oma töid tavaliselt kannete arvu järgi. Mida rohkem kandeid raamatupidamise programmis, seda suurem tuleb arve ettevõtjale. Kannete hulka lähevad näiteks ostuarved, müügiarved, pangas laekumised ja tasumised, palgaarvestamine, palga tasumine, kassa tehingud, kuluaruanded, põhivara amortiseerimine jne. Kandeid tuleks vähendada, kuid ostu- ja müügiarveid ju ei saa ära jätta – mida siis ette võtta?

Kuidas raamatupidamise kandepõhist kuutasu optimeerida?

Tasub kriitilise pilguga üle vaadata panga teenustasude maksmise sagedus, sest iga tehtud ülekande eest tasud kõigepealt pangale 0,16€ või 0,38€ ja seejärel ka raamatupidajale ühe kande hinna. Sõltuvalt hinnakirjast võib panga ülekande tegemine ettevõttele lõpuks maksma minna hoopis 2,16€ (olenevalt kande hinnast). Peamine võti raamatupidamise kuutasu soodsamaks saamisel ongi esmapilgul ebaoluliste panga teenustasude hulga vähendamine kasutades kas panga kuutasu paketti või pangakontot, kus teenustasu puudub.

Säästmishuvilistele väikeettevõtjatele soovitaks veel raamatupidajaga kokku leppida, et

  • amortisatsiooni arvestatakse kord aastas (mitte igakuiselt);
  • tõsta põhivarana arvele võtmise piirmäär tavapärase 500-1000€ juures 3000-5000€ (nii tekib vähem arvele võetavat põhivara, kuid kui on vajadus “ilusamate aruannete” järgi, siis peab otsust detailsemalt kaaluma);
  • kulude periodiseerimist aastasiseselt mitte teha;
  • aastaaruanne sisaldaks ainult kohustuslikke lisasid (arvestuspõhimõtted, tööjõu kulud, seotud osapooled) ja loodetavasti siis tuleb aastaaruande tasu soodsam;
  • koostad ise müügiarved otse raamatupidamise programmis (seda võimaldavad veebipõhised raamatupidamise programmid) – nii jääb jälle vähem kandeid raamatupidajale teha.
  • kasutate e-arveid – see on mõistlik kui ostuarveid on igakuiselt rohkem kui paarkümmend (see võib kaasa tuua teenustasu vähenemise, sest raamatupidaja ei kuluta aega andmete sisestamisele).

 

Lisaks veel üks säästumõte kannete arvu osas – kui tangid tihti ettevõtte autodele kütust, siis selle asemel, et iga ostu eest maksta raamatupidajale kande hinna alusel tasub sõlmida enimkasutatavate tanklatega lepingud ja teha tasumine kord kuus arve alusel. Millise võidu raamatupidamise hinnas nii võib saada? Kui tangid näiteks ettevõtte autodele hetkel 10 korda kuus, siis maksad selle eest raamatupidajale 10 kannet ostude eest + 10 kannet tasumiste eest = 20 kannet kokku x kande hind (näiteks 2€) = 40€. Efektiivselt toimides võiks kütuse dokumentide eest olla raamatupidamise kulu kuu kohta 2 kannet ehk 4€ =)

Kas teadsid neid kannete põhjal hinnastamise üksikasju või pole sa kunagi hinnakirja ja kuutasu kujunemisse süvenenud? Meil on igatahes selge ja läbipaistev hinnastamine – tead juba kuu dokumente kokku pannes, milline tuleb järgmine raamatupidamise teenuse arve. Huvi korral vaata lähemalt siit!

 

PS! Kas maksuvabadest tervise edendamise kuludest oled kuulnud ja kasutad enda ja töötajate heaks ära?

 

Martin / Nordfinance

Lisa kommentaar